15 grader i solen!

Jajjemen de e vart och skönt ute så här tidigt på morgonen redan, var 15 grader ute i solen :)
Och ja praktik som vanligt i dag, näst sista dagen dock...
Jäkligt skönt, visst blir säker jobb där sen de känns som de... men ja man får ju ta de som erbjuds enligt arbetsförmedlingen...även fast man inte trivs.

Jag e lagomt trött i dag oxå, snackade i tele till kl 2 i natt, först Patrick & sen Perra.
Snacka lite colombiaresa med Patrick, och ja vi ska ha de i åtanke och kanske planera så de blir inga resor hipp som happ, och antagligen ingen resa i år ens så...
Men ja Colombia träff får det bli, var längesen alla träffades allesammas, närmare bestämt minst 5år sen...
Så ja det är väl så dags att ses igen?

3dagar kvar till födelsedag...
Känns inte som så ens...tiden går för fort.
Vill egenligen inte fylla år i år och inget annat år heller...
Jag trivs bra och väl med att vara 22 :)

Haha när jag snacka med Kenny senast och sa att jag fyller år i helgen, ja då sa han på sitt halv retliga sätt: ( Meeh, va fan MiaPia var e dina berömda födelsedags fester?)
Haha ne ingen födelsedags fest detta året, de orka jag inte greja...mamma undra ju för 1 månadsen om jag inte ville ha fest och att jag i så fall kunde börja planera det?
Men nä...orkar inte, kände inte att det behövdes.
Det får väl bli brak fest när man fyller 25 istället, haha, Kenny höll väl mer eller mindre med :)

Nä de blir en lugn födelsedag, men jag hoppas innerligt att vädret e super på födelsedagen, de brukar de för de mesta bli, inte vart många år i mitt liv då de regnat på den dagen. :)
Jag blir riktigt nöjd om det är gött väder :)
För det hör till tycker jag =D

Nä fy fan jag e trött i dag asså det e en sak som e säker, både kroppsligt och mentalt, skulle gärna ligga hemma och sova bort denna dagen, eller i vart fall lite grann sen skulle jag solat några timmar också.
Jag vill inte praktisera i dag verkligen inte det minsta....
jag känner mig lite som om jag låg på botten i dag...och skulle behöva dagen till att kämpa mig uppåt...
Jag vill vara hemma i lugn och ro, fundera och känna av dagen i min egen takt.

Blite nog inge party med Micha i helgen heller, som mycke de senaste emd Micha mycket snack liten verkstad hehe.
men de gör då inget :)
De kommer fler många gånger :)

Föressten ridturen i går gjorde susen... var genast på bättre humör skönt att komma ut rensa tankarna, och skönt att inte tänka alls utan bara "åka med" när Galle sprang som bäst :)
Med solen i ansiktet & vinden i håret, de kan inte kännas bättre.

Jag har itne mått & bra det sista och jag kan inte säga att jag gör det nu heller.
Jag vill ju må bra, men jag vet itne hur jag ska åsdakomma det...
men det är en strävan, jag vill i vart fall få känna i gnutta lycka, det finns några glimtar då & då....
Och dom är guld värda.
men jag skulle vilja se & känna det oftare.

Men det går som sagt mot mycke ljusare och varmare tider, och jag hoppas saker och ting löser sig.
Det e nog som Ursula på praktiken säger allting löser sig i slutändan.
Hon är klok tycker jag, och mystisk, men på et bra sätt, hennes sätt att prata det är fantastiskt och så mycket hon verkas veta :)
Hon håller ju på den det andliga/själsliga/övernaturliga och massa annat sådant, ganska tufft :)
Funderar på att be henne "lära mig" meditera, och söka lugnet inom mig...
ska ta hennes visit kort när båda vi slutar våran praktik i morgon...

För kanske e som hon säger en dag kanske jag behöver nån med dom egenskaperna som kan hjälpa mig...


Jag vet inte, men en sak vet jag jag vill ändra på mig...
Och mycke annat, hur vet jag itne än, men bara man hålelr alla dörrar öppna och försöker lyssna efter sig själv kanske man kommer lörningen närmre än man tror.


Näää nu ska jag ta på mig "jobbekläder"





Och sen har jag en mening jag vill tillägga här innan jag avslutar:

"Jag gör och säger inte saker jag tycker är viktiga för att vara elak utan jag gör det av välmening av en anledning, och jag gör det av kärlek och i hopp om förståelse..."






Ha en bra dag nu ska jag kila iväg.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0