Dagens middag.



Jag har städat torkat & skruat av alla bänkarna i köket, diskat och gjort rent spisplattorna osv.
Vart flitig faktiskt.
Medans grabbarna bara satt och spelade sitt helsikes wow!!!
Men då blev det ju som så att dom fick göra maten =)
Så jag tog en cider och kollade på =)
Plus jag hade väl ett finger med i leken ändå, så hjälpte dm lite med maten då =P

Nu e vi propp mätta vill jag lova =)

Till dagens middag gjorde vi:




Het köttfärs med bönor & chili.




( Klicka på bilden för receptet )




Var lite chilcon carne stuk, men inte på långa vägar lika gott som cili con carne.
men det var gott, riktigt gott och mättande. =)

Vi har föresten kommit fram till att förska laga en ny maträtt varje vecka, ett nytt recept utav alla mina recept jag har antingen i kokböcker, eller av alla stencilerna jag plockat på mig i mataffärer genom åren =P






Kommentarer
Postat av: malin

ja verkligen, hoppas jag med :)

jaa man köper ju tågbiljetten på tradera, där går dom på typ 5 kr :D billigt å bra!



jopp de är de..

njää jag kände att jag hoppa in i ett nytt förhållande lite väl fort å så, kände att jag behöver va själv ett tag.

Nej inte just med honom tror jag, jag vill ju umgås och va vän med han, men jag vet inte om han orkar med de just nu.. :P får se vad som händer :)

2009-11-11 @ 19:43:47
URL: http://malinhb.blogg.se/
Postat av: Annika

Det andra fotot som du tog på promenaden kan du väl vara snäll och skicka som stor bild till mig, den är jättefin.

Kommer du ihåg att jag gör nå´t recept med lök, vita bönor och falukorv som jag tycker så mycket om, var det som det eller mer hot?



2009-11-11 @ 19:56:06
Postat av: Lisa

Raggmunkar är skitgott! Men vad roligt att ni bestämt er för att laga en ny rätt varje vecka! Då kanske ni får lite nya favoriter, ibland kan det ju vara så svårt att komma på vad man ska laga tycker jag!!



Jaa, du måste komma på deras nyårsfest! :)

2009-11-11 @ 21:41:59
URL: http://lisaochzelda.blogspot.com
Postat av: malin

ja precis, innan de händer massa mer skit som gör att man mår ännu sämre.. =)

äsch, jag är ju väl med skog och dom, så några gånger kommer jag nog hänga med på äventyr i alla fall :D Ja det tycker jag med =)

2009-11-11 @ 22:56:35
URL: http://malinhb.blogg.se/
Postat av: Annie

Gött me nya recept, då kan jag också bli lite inspirerad - har lite idétorka nuförtiden..

Internetshopping e farligt.. men på tal om, du skrev nåt om att du letade bokshopping, jag fyndar pocketböcker för 39kr styck på adlibris.com , check it out! ;)

2009-11-12 @ 10:22:21
URL: http://annieandren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0