Det övernaturliga...?





Sov nere på soffan i vardagsrummet i natt... KLarade inte av datorn surrande som en hel kärnkraftfanrik...typ.
Innan dess kollade vi på Inglorius Bastards.
Missade en del då jag e kass och för långsam på att läsa engelska.
Missade en del då jag inte hann med att läsa den engelska texten...hann typ läsa halva meningar bara...tycker i och för sig texten bytte till nya meningar för fort.
Vi hade kikat klart på filmen efter 24 nån gång....sen vid kl 1 traskade jag ner till soffan och lade mig.
Var svårt att somna förstdå det kändes som om någonstod vid armstödet till soffan och iaktog mig där jag låg....
Plus trodde ju en av katterna hoppade upp vid fotändan eller att någon satte sig lite lätt....vid armstödet där jag hade fötterna...
Men icke jag lyste lite med mobilen...inget där....jag fortsatte känna den där känslan att någonting var i rummet eller ute i hallen..
Men...ingen där....

Kan ju säga som så, jag blev lite nervös av detta plus magen knöt sig till en klump =S
Lyckades på något sätt somna till slut...hur vet jag inte.
Hade ju övervägt att gå upp igen och tampas med datasurret, men nja jag pallade inte, plus att Perra smsade och sa att han kunde väcka mig efter han kollat klart på film och stängtav....han skulle väcka mig efter han duschat/bortstat tänderna när han ändå var på nedervåningen.

Jaja how ever jag somnade...
Kl 5 i morse vaknade jag...fortfarande liggandes på soffan...
Låg och övervägde om jag skulle gå upp och lägga mig eller ligga kvar till klockan skulle ringa kl 9...
Jag hann inte tänka så mycket längre...då hörde jag det där ljudet som fick mig att stelna till en kort stund...för att sedan illa kvickt plocka med mig täcke kuddar & mobilen och småspringa upp till sovrummet.
Det lät från den kolmörka hallen...ett stampande...det stampade till 3 gånger, som om någon stampade av sig lortiga elelr snöiga skor på hallmattan.
Lysstade till i några sekunder och tänkte ännu en gång...katten...men nej absolut inte en enda katt!
Ovh då kom den där närvarokänslan tillbaka igen.
Visst kändes obehagligt...
Att känna närvaro av något men itne veta vad.

Ja som sagt små sprang upp för trappan...
Hittade Perra sovandes...med kläder på i sängen framför sina animeserier på tv´n...
Datorn surrade och jag stängde av både data och tv...
Bums i säng sen, men låg klarvaken i 1 timme och funderade.
Kunde verkligen inte somna då.
Men sen så blev ögonlocken tillslut tunga och jag somnade efter kl 6 i morse...


Jag har ingen görklaring till allt detta.
Men så har min natt sett ut, dålig sömn kan jag lova, och jag känner mig mer levande än död i dag.

Det var allt för tillfället.
Ha en bra dag gott folk.
Här är det grått,mulet,trist,regnigt och totalt super tråkigt våder.
Blir innedag speciellt då jag känner mig som jag gör hehe.





Kommentarer
Postat av: Lisa

Pepparkakor är gott ja! Och jag äter helst hemmagjorda o inte köpta, jag är lite nördig när det gäller det :P



Håller tummarna för att du fick jobbet :)

2009-11-24 @ 16:06:46
URL: http://lisaochzelda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0