Fredag 13:e, Volvo personalfest osv.



Ja i fredags morse kl 7 gick jag upp, grejade mat för resan, packade det sista och till sist fick jag liv i Perra lagom till 7.30.
Sen traskade vi till bussen kl 8.00.
Kännde mig bara sjukt stressad, men vi var ca 10min tidiga til bussen, och ja bussen skulle gå 8.48, men så kom det en annan buss också den åkte till Falun, så tänkte ja men den kan vi säkert ta den e ju till å med före den andra bussen.
Väl på bussen så kom jag på tanken, undra när bussen e framme i stan?
Gick fram frågade busschaffören och till min förtvivlan skulle bussen vara i stan runt 9.30...och vårat tåg gick ju 9.25.

Jaha panik fick jag...ringde sj´s kundtjänst för att kolla hur vida tågena skulle vara i tid...tåget skulle vara i tid och dom kunde inte hålla tåget...så jag fick avboka resan från Falun-Örebro och tåget mellan Örebro-Borås.

För visste ju inte om vi skulle hinna så bättre att avboka då jag skulle få pengar tillbaka på resan  Falun-Örebro & ha ombokningsrätt mellan Örebro-Borås.
Men vi hann precis...med nöd och näppe på tåget till Örebro 9.25.
Perra skulle betala med sitt kort då vi inte hade några kontanter...hans kort funkade inte i den dära apparaten när hon skulle ta betalt 2st till örebro 360kr...nånting...men tågvärden sa att hon skulle fixa de när vi kom fram till Borlänge då tåget skulle stå på stationen några min...men icke =)
Hon gick av sitt skift och hoppade av i Borlänge...nästa tågvärd...gick runt och frågade "Nya resande?"
Inte vi inte....så våran resa till Örebro blev gratis =)
Tur eller vad?
Plus den resan får jag tillbaka pengar på ju från avbeställningen....minst 300kr =)

Sen väl i Örebro skulle vi försöka komma på det tåget till Borås, men det fanns inga platser kvar!!!!!!
Men när jag trodde hoppet var ute så fanns det sistaminuten biljetter till ett tåg kl 17.10... 4½timma senare, och det nappade vi på, uppgav mitt gamla bokningsnr eftersom jag hade ju ombokningsrätt.
2 personer 418kr till Borås =)
Plus har kvar en liten slant av ombokningsvärdet, så har 90dagar på mig att utnyttja dom =)

Men så kom nästa krux... vad ska vi hitta på i nästan 5 timmars väntan??
Jo vars vi kom på en lösning, vi gick och kollade inne i Örebro slott en sväng, fördrev väl 1-2 timmar inne där, sen traskade vi på stan, vi hade föresten tänk att eftersom vi haft sån flyt borde vi ha tur i spel också, så vi köpte trisslotter för ca 85kr...och lite tur hade vi nog allt fortfarande då vi vann så att vi köpte 2 nya trisslotter och delade på 160kr...annars så var staden ganska värdelös vi hade tänkt dricka några öl då vi inte hade nåt bättre för oss och då vi sparat en massa slantar när våran otur blev tur =)

Men inte då...fattigt på restauranger/krogar/pubar?!!
Och hittade vi nån restaurang...ja då var den självklart stängd...
Så tillslut blev det Burger King... satt där i ca 2 timmar, käkade och tjötade.
Vi tog tåget kl 17, vi kom hem-hem vid 20.30 ca 4 timmar senare än beräknat men men.
Vi kom hem, Perra kollade tv, och jag & morsan badade bastu på kvällen, plus jag tog mig nästan en hel flaska glögg!
Gött som fan!

Det var i vart fall våran fredag den 13:e, Den börjar med katastrof...och slutade hur bra som hellst, med plus i kassan, vunna pengar på triss...grastis tågresa och sen andra tågresan billig.
Ja nä fan tur vill jag lova, fredag den 13:e är en tur dag precis som mamma alltid sagt =)





Örebro slott...


___________________________________________________________________________________________



Lördag, Volvos tjänsteårs fest 2009 med farsan.




Vi klädde upp oss farsan och jag, vi åkte till Götet för att gå på farsans Volvofest för personal som jobbat...45,35 & 25år på Volvo.
Pappa har avtjänat 35år han.
Så det började med att vi gick in...på rödamattan...självklart=)
Åkte rulltrappa upp en våning där det stod stora uppdukade bord med små tilltugg=)
Och det bjöds på välkomst champagne =)

Efter det var det...kongresshallen vi skulle in i farsan på sektor A och jag på sektor D..

Så där satt jag ensam och inväntade att Ingvar Oldsberg skulle presentera, prata och så...
Plus att Volvos chef skulle dela ut diverse guldnålar/aktier/extra pensionspeng eller liknande till de anställda.
Höll nästan på att missa farsan men jag hann precis dock en suddig bild...

Efter att vi suttit där i ca 2 timmar... bar det av ner till matsalen, där bjöds det på 3rätters och massor av vin, suveränt vill jag lova, himmelskt god mat & dricka =)
Det var verkligen awsome.
Kaffet & likör(Cognac hur det nu stavas????) bjöds det på i kongresshallen då dom hissat upp "läktarn" upp i taket och dukat massor med långbord där inne, och på scen var det sedan uppträdande också.

Sen efter uppträdandet och kaffet så gick vi till baren farsan köpte öl & rödvin till mig.
ställde oss tjöta lite och så stötte vi ju på mammas kusin???
Pirkko och hennes man, så vi tillbringade sista timman i deras sällskap riktigt trevligt, sen kl 01 kom älskling och hämtade upp oss =)
Så duktigt utav honom =)

Ja tack pappsen för en trevlig kväll det var riktigt kul att vara med på =)




Scenen...




Läktarn...





Vid det runda bordet står pappa och skakar hand med Chefen. =P




Kaffe, likör & cognac =)







Ja nu får det vara nog skrivet =)
Men Perra och jag åkte hem i dag, och vi e hemma nu =)
Helgen och vistelsen hem-hemmma har i vart fall vart skön,rolig & trevlig =)



För att avsluta en riktig bra vistelse hem-hemma och resan hem, så fick jag samtal och ska på arbets intervju på måndag!
Bjursås SkiCenter!
Håll tummarna för mig gott folk!!!!


Tack för i dag, hoppas ni klarade er igenom hela blogginlägget.
Blir lite vä mycket att skriva när man vart för lat för att uppdatera =P




Kommentarer
Postat av: Annie

Härlig helg ni haft! Synd att ni inte stannade längre :) Nyår nästa kanske!!

LYCKA TILL på arbetsintervjun nu tjejen, lätt att du får det! xx

2009-11-17 @ 23:59:06
URL: http://annieandren.blogspot.com
Postat av: Camilla

Lycka till på interjuvn :)

2009-11-18 @ 07:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0