Helgen.



Jo vars helgen har vart till en belåtenhet, lugn och skön =)
I fredags hände inte mycket, minns inte ens vad vi pysslade med då.

I lördags lagade jag med hjälp av Perra en god middag =)
Råstekt potatis, en bit kött, sås & ett glas rödvin till det.
Riktigt gott blev det, så var det nästan som en liten parmiddag då Mats & Johanna var med till bords dom också =)
Sen hade vi ju turen att få efterrätt ochså, då Johanna bakade en kladdkaka :)
En riktigt söndagsmiddag på en lördag =)
Sen efter det kikade vi en film med Mats & Johanna som dom hade hyrt.
Där efter kikade vi en till.
Sen så var det myspys med Perra en stund, sen när vi skulle sova vid kl 1 så plingade det konstigt nog på dörren och in kom Skog & Danne dom hade vart ute på lite party och av nån konstig anledning hade dom "omvägarna" förbi Baggbo.
Så dom var väl här liter mer än 1 timma och åkte sedan vidare.


Vi skulle försöka sova sen, men strax innan kl 3 ringde Jonas som Perra hade skjutsat ner på byn tidigare på kvällen då han skulle på fest, han ringde och var inne i stan och hade missat sista bussen hem och behövde skjuts.
Så vi var väl inne i falun 2.20 nånting plockade upp jonas och skjutsade hem honom.
Sen var vi väl hemma efter kl 3.
Då tog det ytterligare 1timma att varva ner innan vi kunde sova.
så vi somnade nog inte förrän 4.30.


Och ja i går, så vaknade vi strax innan kl 13, och hela dagen i går var slapp och det hände väl egentligen ingenting.
Perra spelade Wow på kvällen, jag kollade 2 filmer och somnade sedan efter kl 22.30.

Vaknade kl 3 av att Perra fortfarande spelade, men han stängde ner och kom och lade sig.
Katterna var elaka, eller ja närmare bestämt Bacon!
Hon e nog avundsjuk... för så fort Perra och jag ligger och håller om varandra eller delar täcke när vi ska sova, då knör hon sig ner mellan oss och hon ska gosa, styka sig spinna och dra sitt ansikte mot Perras, och vara såååå mysig och kelig, där mellan oss båda...mest mot Perra då förståss...
Bitch! haha!



Nja och i dag händer väl inte mycket heller, ringde Bjursås ski center innan, och fick höra att deras urval av ansökningar börjar dra ihop sig.
Och hon jag pratade med tyckte de va bra att jag ringde och fortfarande var intresserad så hon tog mitt Namn och skrev upp det, så kan ju vara bra får vi hoppas.
Så Perra ska med ringa dit lite senare, så hoppas dom noterar hans namn med så vi kan få oss varsitt jobb i vinter om dom är intresserade av at anställa oss...

nu ska jag söka kika efter jobb på diverse olika jobb sajter, sen blir det väl att städa lite tror jag.
I eftermiddag ska jag ge mig på att för första gången göra Raggmunkar, eller nja där sa jag lite fel Perra ville göra dm så jag får väl bara vara med och titta på =)
Blodpudding blir det också =)



Sen så på fredag återvänder jag/vi till västkusten, hem-hem.








Kommentarer
Postat av: Annika

God mat ni ätit, ni får laga mat i helgen så ska jag ha ledig mathelg...jag vill också ha råstekt potatis...eller kanske potatisgratäng...m m m m... Det ska bli såååå kul att ni kommer hem-hem...har ni tränat flickorna på bilturer så tar ni väl med dom.....

2009-11-09 @ 17:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0