Inflyttningparty i kväll.



I går kväll gick jag med Perra ut i skogen, han skulle plocka Trattkantareller, jag började frysa efter 1 timma så traskade hemmåt och lämnade kvar Perra där :P

Gick hem lade mig och läste lite, sen satte jag igång och rensa resten av lingonen.
efter 2 timmar kom Perra hem med massa trattisar, sen gick han över till andra sidan klöv lite ved och kom sedan hem och hjälpte mig med lingonen :)

Kändes som vi rensa i en evighet...
Men vi blev klara till slut, vi hade plockat kring 22-23liter.
Och i går gjorde jag min första lingonsylt :)
Den blir nog kanon när den fått stå sig en stund :)
I dag eller i morgon ska jag få tummen ut och göra rårörda lingon :)
Men inte i dag, tog sovmorgon till 11 nån gång och nu ska jag strax duscha tror jag.

I kväll ska vi på inflyttningsfest hos jonas som flyttat.
Har inte bestämt mig än om det blir en nykter kväll eller inte.
ja vi får väl se helt enkelt.




Baljan med 20-22liter lingon.





Dags att koka lingonsylt :)




Sylt på burk :)




Perra började rensa sina trattisar efetr lingonrensningen var över.




Bacon tog en svamp och smakade....
Hur vida bra det e för katter att äta trattisar vet jag inte så vi slängde ner Bacon på golvet =P







.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0