Min älskade Timon!



Mamma ringde i natt vid 00.30, berättade att gamle Timon blivit sjuk =(
Lunginflammation, feber, blod i spyet...hade svårt att andras.
Blev ricktigt rädd faktiskt, klump i magen, och tårarna bara forsade.

För faktiskt när jag va hemhemma sist tänkte jag att det kan vara sista gången man ser honom.
Man börjar väl tänka så när ett djur är gammalt och man inte är hemhemma allt för ofta.
Är skiträdd att han inte ska vara där när jag kommer hemhem nästa gång.

Minns när vi hämtade Timon för snart 11årsedan.
Så liten han var, och det var jag som fick döpt han till Timon =)
Nja det passerade revy lite faktiskt, hemskt.

Jag kude absolut inte somna om då...så jag satt vaken till 3 i natt, pratade med helle mellan 2-3, skönt att bara snacka och inte bara om det utan annat sojm gjorde att jag inte tänkte så mycket på det.
Men i vart fall kröp till sängs kl 3. hade ju vart skit kallt nere i köket, mina fötter/tår var mer elelr mindre blå och hela min kropp kändes som is.
hade suttit insvept i enbart en filt, kan vara därför, så fick pälsa på mig, pyamasbyxor, linne, strumpor, filt & täcke, plus borra in mig i Perras famn för att inte frysa.
Kunde dock inte somna låg och tänkte helatiden.
In nan kl 4 ringde jag mamma, eftersom hon åkt in med honom till Blåstjärnan där kring den tiden jag pratade med Helle....för att Timon hade så svårt att andas.
Hon ringde upp efter kl 4, och sa att han blivit bättre och kommit till ro när han fick syrgas, tack och lov.
somnade väl kring 4.30-5.00.

Tog 1timma sovmorgon och kom 40min sent till kursen.
Helt slut, och det är jag fortfarande ska nog vila lite snart.

Ringde mamma, som ringde upp sedan, Timon var ännu lite bättre, jag hoppas det fortsätter så och att han blir kvar ett tag till...han får inte bli sämre!!!


Nä nu ska jag lägga mig i sängen och vila ryggen, den värker.


Krya på dig Timon!!!



Och tack Helle för pratstunden!




Timon förra året på sin 10:e födelsedag. =)










Kommentarer
Postat av: Camilla Danielsson

Håller tummarna för att han skall bli bra,tänker på er :) Många kramar från Camilla

2010-04-21 @ 17:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0