Otäckt, rökfylltrum, brandlarm.


I fredags blev ju Perra o jag helt ensamma hemma, var riktigt mys, gjorde thai rödcurry & nudlar, hur gott som hellst =)
Där efter hade vi filmtittande och mys.
Gjorde lite pommes i en skål och så hamburgerdressing & ketshup till.
Hade inga chips därav idén med pommes :)

Vi kollade på film/filmer fram till 2.30.
Sen lade vi oss och somnade bums med det samma...
kl 3.30 vaknade jag av att brandlarmet pep...tänkte de va batteriet som krånglade då den pep några pip åt gången...innan den ordentligt kom igång och jag studsade upp för att stänga av den...
Men batteri som krångla va de inte perra tände och till våran förfäran var hela rummet fyllt med rök, ja blir man inte rädd då, då vet jag inte.
Stängde av brandlarmet, sprang ner för att kolla vart röken kom ifrån, Perra börjad ekika på övervåningen.
Jag trodde jag kunde vart så klantig att jag inte stängt ugnen efter pommesen, men den var avstängd och rökigt var det ju inte på nedervåningen, så jag for fort upp igen för att öppna fönster och vädra, plus släpa ner täcken och kuddar till soffan nere i vardagsrummet.
Perra hade vid detta laget hittat källan till röken, ett ved trä, för nära kamin som tagit glöd.
Så blev soffan, jag kunde dock inte sova en blund förrän efter kl 7 på lördagsmorgonen...
satt uppe drack te lade patians & läste bok.
Somnade 1 timma brevid Perra på soffan, gick upp vid 8 och kollade hur vädringen gick på rummet, luktade rök så in i norden usch och fy, så fick fortsätta vädra...
somnade runt 8.30 och vakande sedan efter kl 11.
Trött och helt slut.
Men gick upp började ta ner gardiner och tvätt som legat framme och luktade rök.
Fick kickat upp Perra med, sen blev de tvätta maskiner med tvätt...och alla sängkläder & täcken.

Medans rummet/övervåningen vädrades ut så tog vi på oss gott om kläder gick ut, och Perra fick startat snöskotern, så blev ett litet åk!
Mycket kul, och jag fick som sagt köra lite =)

Ja nä vilken hemsk freda natt...tänk om man inte haft brandvanare...
Jag vill inte ens tänak så...men gjort det säkert 100gånger om.
Rök förgiftar en så man sover vidare....ja de e väl så de flesta brinner inne, förgiftas och sover av röken för att sedan brinna inne i ett övertänt hus?
ja usch nä...obehagligt var det och jag såger då det ALLESAMMANS se till att ha brandvanare!



I går kände jag mig krasslig var sängliggande hela dagen, sov till kl 12 på dan, vakna gick upp tog en bit mat för att sedan sova igen till kl 18, mådde bättre på kvällen så då blev de kolla Exorsisten, inte sett den innan då ingen velat se den med mig, men den va inge att ha, ganska så löjlig...

I dag då?
Gick upp 9.15 käkat frukost, ska väll få liv i Perra, och sen ska jag åka till Falun till arbetsförmedlingen, apoteket & sen till sågmyra till lager 157 kanske? =)
så ser planerna ut i vart fall.
Och nu vet ju hur min helg vart...ganska så otäck....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Shit! Vilken tur att jag köpte ett batteri och stoppade i brandvarnaren där uppe =)

2010-01-11 @ 10:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0