Gårdagen: Åskväder,regn/ fiske.


japp var som sagt extremt svettigt i går tropisk värme.
Och aldrig har jag svettats så som jag gjorde i går på hemvägen upp för alla backarna =P
Väl hemma lagade jag mat städade rummet lite, japp då började det mullra, spö regna och blixtra, åskväder, det häll väl i sig ett tag sen när det började klarna upp och mullret var långt bort somnade jag i 1timma, vaknade sen av åska igen, men somnade om och vaknade precis innan Perra kom hem.

Vi satte i oss lite mat och plocka i ordning fiskegrejor och åkte till Kilen hem till Lars.
Sprang in på Scorett i Sågmyra och hälsade på Helen & Anette, bytte några ord med Helen som för övrigt tyckte vi va korkade soms kulel fiska i regn & åskvädret.
Ni kan ju gissa vem/vilkas idé, inte var de min i vart fall =P


När vi kom fram till lars öste regnet ner, så vi satt inne, spelade ett "fiske spel", drack saft & käkade glass!
trevligt, men efter ett tag tyckte vi väl åskan avtagit lite så då gick vi ut och leta mask =P

Sen iväg för att fiska, och tro mig kom 2-3blixtar & åskknallar skitnära när vi var vid sjön/tjärnen.
Jag var skit rädd, jag höll i paraplyt med haha!

Men helt plötsligt efter vi metat en stund började de klarna upp, så då vågade vi oss ut på sjön med båt, och där efter blev vädret bara bättre och bättre =)


Några abborrar senare & några knott/myggbett senare var klockan 22 och sista masken var förbrukad så då åkte vi och lämnade av Lars hemma och Perra och jag styrde kosan hemöver.
Väl hemma när klockan närmade sif 23 så rensade vi 6 tillagade fisken med samma! =)
Fasen vad gott det blev!!!!!!!! =)



1-4st abborre, delad fast inte helt igenom.
Hackad lök,
salt & peppar, (eventuellt dill)
Vik ihop fisken och lägg i aluminiumfolie, in i ugnen i 20-30min på 220grader.

Sen är det bara att pilla bort benen och äta.
Super gott =)
har varsin abborre kvar i dag så Perra ska handla potatis, så verkar bli ugnsstekt abborre & dillstuvad potatis =) (Tack för tipset om potatisen mamma)


Bilder sen i går då:




Lars & Perra metar i regn/åskvädret.




Första hyffsade abborren vi fick.




Lars fick med en stor =)




Vädret blev bättre och bättre =)



Dimman över bergen.



Meta, meta, meta =)




Nice =)





Efter vi fiskat å vi precis dragit upp båten på land så hoppade det i en ödla i båten Perra tog upp den och den satt en lång stund på perras hand =)
Sååå söt =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0