helgen + i dag, blåbärsplock =)



Japp familjen kom torsdagskväll.
Lasagne på torsdag kvällen sen inte mkt mer efterson jag skule upp kl 5 på fredagen och jobba 7-10.
I fredags kikade vi in på Scorett sen vart det lite alko på kvällen =)

I lördags vart det dop för Raymond & Ullis bebis och senare på kvällen brännboll i byn, alko och grillning på det, mycket trevligt=)
Men ack vad ont i axeln jag hade dagen efter =P
Sen var söndagen var Perra bakis och regn vad annars så då satt familjen bara coh jäste, drack några groggar och tog det lugnt.
Blivit en del god mat också.


I går regnade det också och det var också segt, men jobbade 8.30-13.
var upp till hoppbackarna på eftermiddagen och kollade utsikten över falun =)


I dag jobb 7-10 och pappa var så snäll och hämtade mig i stan så jag slapp vänta på bussen i 1 timma plus missa tid med familjen =P
Väl hemma käka lunch och sen begav vi oss ut i bär-skogen.
13liter rensade blåbär!
mums!
Så om någon timma blir det pannkakor och hemmagjord sylt =)

Och nyligen åkte vi på ett dopp i Andersbotjärn, kallt utav bara tusan =P
men uppfriskande.

Här kommer lite bilder =)



Fredag, familjen ute med hundarna på promenad =)


 
Eros, älskling, Agnes & jag kollar utsikten från Bjurs skidbacke =)



Brännboll & min tur att slå =P



Perra ska slå =p



Utsikt från hopptornet =)



Äckligt kryp jag såg medans jag plocka blåbär =P



En groda som hoppade ur blåbärsbuskarna =)



Pappa gillar inte blåbär medn han hittade massa hallon istället så nu har vi kokat "drottning sylt på blåbär & hallon =)



Ännu ett kryp, en skit stor Trollslända!!!



Pappa med våra lite mer än 13liter blåbär och 2 liter hallon =)






Mördarkon får avsluta dagens blogg!


Nu ska vi fortsätta spela vidare på monopol =)
mamma, A, Perra & jag =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0