Tacopasta sås.



Vart hemma ett litet tag, slängde snabbt ihop något ätbatn, vi hade kvar tacoköttfärs sen langosarna.
Så på med lite grädde, hackad lök & paprika, sen lite hot-salsa sås också=)
Super gott=)
Lite vitlökssås & ost på, och självklart makaroner!
Mums gottigt=)


Min näsa börjar rinna värre för var dag...så drygt, men men jag överlever =)
dagen har gått fruktansvärt segt, mått halvdassigt, och vart super mega extremt trött....
Kännts som att jag skulle kunna somna stående, så illa är det =(


För övrigt Ana är hem kommen från Egypten, och party sugen vad annars, så får styra upp lite party med henne=)
hon e för go=)
Eller rättatre sagt Scorettbrudarna borde sammanstråla allesammans=)


Nu ska jag lägga mig på soffan och ta de lugnt.
Få se nör herr Rapp ringer/smsar och vill bli hämtad nere på byn...


Det var allt för i dag...ska ringa morsan också=)



Kommentarer
Postat av: Camilla

Okej,men det är bra...inte bra att gå runt och frysa ju! Javisst,har ett recept jag hitta i en tidning en gång:



Detta behöver du för 2 portioner: (jag brukar göra dubbel sats)



200 g Lövbiff

En klick Margarin

1 Vitlöksklyfta

2 msk Tomatpure

1 msk Vetemjöl

2 dl Matlagningsgrädde

1 msk Kalvfond

1/2 dl Vatten

Salt,Peppar,

Hackad Persilja



Strimla köttet och bryn det i smöret,riv sedan när vitlöken. Strö över mjölet och rör om. Lägg i tomatpuren och späd sedan ut med grädde,vatten & fond. Småkoka i 5 minuter. Smaka av med salp och peppar,strö sedan över med hackad perilja.



Serveras med pasta eller ris :)



Blir supergott,fast jag har inte i vitlök för Anton gillar inte det :)

2010-11-30 @ 18:35:04
Postat av: Celia

Du kanske också börjar bli sjuk? :/

2010-12-01 @ 14:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0