Ansökan, check!



I dah var jag hos tandläkarn och fick bort all min tandsten, gjorde ondare i läppen än i tandköttet, för när tandläkarn grejade tandstenen så vid ett tillfälle höll hon ut läppen och vilket järngrepp, gjorde ont ju haha!
Men i vart fall tandläkar besöket gick bra, och jag får väl gära mitt bästa för att använda tandtråd...

Har även vart riiiiktigt nära att köra av vägen i dag...fast i världens lägsta hastighet haha!
Hade precis släppt förbi en bil uppe på krönet så när jag sakta men säkert började rulla ner för sista backen så kom det några skolbarn upp för backen.
Jag som rullade långsamt ner på 2:an för den is-spåriga backen, bromsade mjukt och fint och höll mig på motsatt sida vägen eftersom barnen kom i bredd på min sida...
Kände att väglaget inte var de bästa trots att jag körde som en snigel, och bilen började glida, trots att bilen i vanliga fall borde stannat med en gång så gled skiten...
och till sist stod jag tvärs över hela vägen...

Jag tänker INTE köra ned den vägen  på byn någonting mer förrän snö & is är borta!
För i den backen hjälper inte ens att man hadr braiga vinterdäck... inte i nerförsbacke i vart fall...

Om man tappar kontrollen när man kör som en snigel så är det jääääkligt halt vill jag lova!
Tur jag var såpass långsam annars hade jag absolut kört in i någon snö-vall, utan istället för det missödet, när bilen stannat på tvären va de bara att ratta så man åkte ut på vägen igen, var ju nerförsbacke och som tur var hade man inte ens nuddat med nosen i snö-vallarna=)

Ja tänk om de vart nån annan som kört elelr om man kommit fortare usch, kanske barnen hade prejats ner dom med...hemska tanke...
men men den vägen låter både jag & Perra bli...
han tycker också det är förjäkla spårigt, halt & isigt just i den sista backen där....

Jag kom ner till bussen & åkte iväg till Falun.
Lämnade in en jobbansäkan på "T"...
Språkade lite med butikschefen som för övrigt verkar hur trevlig som hellst, som det låter nu ser det ljust ut och förhoppningsvis har jag ett extra jobb på G där=)

Nog tjötat...
Tror jag ska ner och lägga mig på soffan och kolla O.C =P
Har nyss ätit kokt potatis, torsk & äggsås och jag är PROPPMÄTT!!!! =)=)
Nu skall här chillas=)



jag i lördags =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0