damn I´m good=)



Jahopp i dag på "kursen" frågade magnus (den andra kursledaren, den jag tycker är vettigast) han frågade.
" Är det någon som går denna kursen för att den är tvungen?"

Där sitter jag ensam och räcker upp handen och
"ja-ar instämmande"

Då kommer följdfrågan:
"hur känns det? de tkan väl inte vara så kul?"

Så jag som HATAR att prata inför grupp och speciellt om saker som inte rör resten...
jag öppnar käften och säger:
"Näää de känns väl inge vidare, har ju vart på en jäkla massa kursen via ams"

Och då får jag ju världens bästa svar:
"ja jag förstår att det inte är det minsta kul för dig att sitta här då om du hört mycket av detta innan...plus att vi vill itne du ska känna dig tvingad till detta..
Sen så MariaPia har jag sen första dagen du va här i förra veckan tyckt att du verkar vara en vettig tjej som vet vad du vill göra osv.
Så jag tycker inte du egentligen ska behöva vara här...

Nästa fråga:
" vad skulle du gjort om du inte var här i dag då?"

Mitt svar:
"jag skulle hoppats på mer jobb på Scorett, men det är ju lite kärvt med timmar i nu läget...annars så hade jag troligtvis vart eller åkt ner till mina föräldrar och sökt en massa jobb kring göteborgstrakterna, för där finns det mer jobb än här uppe....För vad ska man gö...måste ju ha ett jobb...

Efter detta sa han bara...
" ja men då tycker jag att du inte behöver vara här för du vet vad du skulle gjort, så jag tycker, ta chansen & ge dig av mot götet & sök jobb.


Stannade kvar på "lektionen" hela dagen sen gick jag till ams, klagade till min handläggare, som såg minst lika besvärad ut denna gången... plus lite mer irriterad.
Förklarade hur allting låg till... och jag fortfarande ABSOLUT INTE ville gå kursen, och klagade på kommande föreläsningar och dom vi redan haft.
och förklarade det lärarn i dag sagt och tyckte...
Hon fick väl nog då...
Så jag slipper kursen...
Och har 2 veckor på mig att söka jobb som en liten blå i götet & självklart här i kring...
Så på TISDAG åker jag ner till mammsen & pappsen på besök & så blir de jobbsök utav bara tusan.

Blev en del annat diskuterat också angående jobb osv...men inget jag orkar skriva om.
Sen en gång under samtalet så drog hon föresten upp att jag kunde ju få prata med hennes chef...
Mitt svar var bara " ja de kan jag väl om de skule vara som så"... Efter det tystnad en stund haha!

Men jag håller jag tummarna för ett jobb jag sökt här uppe och vart ihärdig angående och verkligen visat stort intresse för=)
för hellst av allt vill jag inte flytta från Perra, även om de bara e tillfälligt =P

Vi får se vad som händer nu ska jag inte skriva så mycket mer då detta inlägget redan är långt nog =P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0