Det sket sig...haha =P



Trodde dagen var gjord =P
Pune fick med oss till Främby udde för att åka långfärdsskridskor.
Jag hade ju självklart glömt bort eller förträngt att jag helt och hållet saknar talang när det kommer till is & skridskor.
Så jag gav upp efter inte ens 5min på isen =P
Det funkade bara inte.
Killarna hade knappast kommit iväg att åka alls om dom skulle behöva vänta på mig=P
Så jag tog av mig skrillorna och gick in där vi hyrt skridskor och lämnade tillbaka dom =P
Han som hyrde ut tröstade mig med att det är "låttare" att åka när de inte e så kallt ute, för när de e extra kallt blir det halare tydligen, och i dag har temperaturen legat kring -20 när vi kom till Främby...

Så jag satte mig inne & fikade istället, skulle få fika för de där 150kr jag slösade på att inte åka skridskor...
Men jag va varken sugen på fika eller hungrig....
Så fikan kan man säga var extrem dyr, en flaska mineralvatten & en kladdkaks bit med grädde 150kr...
Tyckte de va lite dåligt att dom inte kunde pröjsa tillbaka när man inte ens åkte nåt utan kom tillbaka efter 5 min...
Men men...

Ringde och pratade med mamma medans jag fikade.
Hon sa det att  "Ja du va ju inte speciellt förtjust i att åka skridskor som liten heller"
Så vi skrattade åt det och konstaterade att jag aldrig vart bra på skridskor haha!
Så jag är då vart fall inte någon "isprincessa".
Så efter jag fikat gick jag en promenad i kylan istället=P
Kändes som ansiktet skulle frysa bort men de va ändå en skön promenad med extrem frisk luft & fint väder men klarblå himmel & sol=)

Nu har vi vart hemma ett tag slängde snabbt ihop stekpotatis, ägg & bacon =)
Riktigt smarrigt och mätt blev man=)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0