Vad hände där? Blindtarm?



Jo...
Sen i fredags hade jag känt mig öm i magen, ganska långt ner...så jag var ju lite nervös att de skulle ha något att göra med äggstockarna...
Ringde läkarn i går då jag tyckte det kändes ömmare, kändes lite ömt/obehagligt när jag gick och gjorde vissa rörelser.
Ringde Grycksbo vårdcentral... dom tyckte jag skulle ringa kvinnokliniken i Falun, å prata med någon på gyn där...så då gjorde jag väl det...
Då min ömhet satt på högersidan tyckte dom de lät som blindtarmen mer än en äggstock....och dom sa att jag skulle ringa till min vårdcentral igen...

Så jag ringde Grycksbo VC igen...men dom tyckte jag skulle åka in till akuten i Falun så, vi åkte väl dit då...
Kom dit, väntade... fick sen komma in på ett litet rum...där kollade dom blodtryck EKG och tog blodprov, pisseprov...
Sen var det vänterummet igen...
Efter en lång stund fick jag gå in till läkarn... han kände på magen å frågade en del...
Jag var öm på höger sidan...men han tyckte jag skulle gå upp till gyn å kolla mig...
Så vi traskade in i endra byggnaden å gick upp till gynmottagningen.

Där blev de undersökning prover & ultraljud på livmoder & äggstockar.
Inget fel där=)
Allting var bra med äggstockar osv...
Skickades ner på akuten igen...när vi väl fick komma in på ett rum för å invänta samma läkare som skickat mig till gyn...ja vi satt väl där inne 15min Perra å jag.
Sen helt plötsligt från ingenstans kom de in en sköterska med värsta droppet å sa att jag skulle ha dropp.

Jag såg väl livrädd ut...fattade inget så då frågar hon:

"har inte läkarn sagt något till dig"?

"Näää de har han inte jag vill väldigt gärna veta vad som händer innan någon kommer in med ett dropp å säger att jag ska ha dropp"

Så hon skulle gå å prata med läkarn så efetr ett tag dyker läkarn upp...å han e helt plötsligt nästan helt säker att de e min blindtarm som spökar...han ville ha kvar mig på dropp i 6-8timmar...
men jag känner paniken och såger att jag heller vill hem och se om det blir värre... så han låter mig åka hem och känna efter, MEN om de skulle kännas av mer så skulle jag komma in så skulle dom operera...

Livrädd å ledsen på hemvägen var man också, avskyr sjukhus, aldrig blivit opererad...skärmd....

Åkte hem 1-2timmar tyckte det kändes ömmare...
så vi åkte väl in sen igen fick med mig Perra igen & så Sofia=)
Fick göra om samma procedur vänta, EKG, blodprov, pisseprov, blodtryck.
Sen efter en del väntan in till en läkare.... han tyckte inte de kändes självklart att de va blindtarmen...han verka inte säker på nåt... han sa fel helatiden å sa gallblåsa iställer för blindtarm...hur som havet efetr han klämt på magen osv...så var han inte ett dugg klokare på det, så han går för att hämta en annan läkare
, då komemr han tillbaka med självaste kirurgen+ kirurgens läkarstuderande.... kirurgen hon klämmer trycker å känner på magen...

Och säger:

" Din mage känns ju mjuk och fin lite öm men inga starka smärtor....jag skulle INTE vilja operera dig idag"
"har du ätit något idag?" (jag hade inte ätit sen dagen innan)

Hon trodde ganska säkert att det var ömma körtlar i magen som var problemet...så hon tyckte jag skulle äta & dricka som vanligt och skulle jag då bli mkt sämre kunde man misstänka blindtarmen...så jag blev hemskickad.

Käkade en bit mat och inget hände, jag blev inte sämre.

Och idag mår jag bättre förkylningen, hostan & magen känns bättre...tack o lov =)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0