Huggorm

Mamma & jag var nyss ute med valparna & Eros på en promenad.
På hem vägen så höll jag på att springa på en Huggorm,  mamma hade redan gått förbi den med Eros & Elsa...
Hjalmar sprang lös, jag gick där å glodde ner i backen...
 
Och fick se en...:
 
"mamma en eeen, en sssåå ssåån där skallerorm... en sss..sss"
Jag kom inte på vad det hette men det var en Huggorm då=)
 
Hjalmar kom springandes rakt emot den!
Fick precis tag i hans nackskinn och drog undan honom!
Han var inte många cm från att springa på ormen!
SÅ idag har jag rå räddat lilla Hjalle från huggormsbett!
 
Vem som hellst utav oss kunde ju blivit biten, mamma löpte minst risk eftersom hon hade stövlar...
 
 
Sprang sedan hem hämtade kamera & pappa, skulle visa honom att d evisst finns huggormar här i kring.
Och den låg kvar när vi kom dit så fick några bilder på den =)
 
Rena rama djungeln här.
 
När jag nyss kommit hem såg jag en kopparorm utanför grinden, sen en kväll när jag tog med agnes på joggingrunda så såg vi 2 råddjur & en älg.
Idag såg jag först en Kopparorm, och senare Huggormen....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0