Trött och slut!

 
 
Jo faktiskt, väcktes innan kl 5 i går morse...idag väcktes jag 3.45.
Fantastiskt.... lite väl lite sömn kan jag tycka...
Inge vila av här alla fall, så dom på jobbet behöver inte vara avundsjuka att jag e ledig hemma hos mamma och pappa, för så fruktansvärt ledig känner jag mig inte.
 
Tänkte alla fall fått tvättat bilen idag den saken e säker, men det blir i eftermiddag/kväll när solen inte ligger på så fruktansvärt mycket.
Annars så ska jag väl ha ute valparna en stund i dag också...
Det där med att ligga ute och sola ja de går nog inge vidare med dom där tjutande valparna.
Försökte sova lite efter kl 5 men fick väl sova lite mer än en timme sen va de nån liten skit som tjöt som tusan, ungefär som att dom valt ut den som lät högst & mest, den slutade aldrig, inte förrän jag gick ner och in i köket...
Piss & skit överallt på golvet.... fantastiskt....
 
Förstår mormor att hon åkte hem och vilade i torsdags, det tar på krafterna.
 
Och ni som tycker att valpar e så gulligt...bla bla bla osv osv.
Ja dom e fruktansvärt gulliga, MEN.... det ligger en hel del jobb bakom det, sömnbrist, rivsår på benen, piss & skit, städa städa....mata mata-  matas 5 gånger om dagen,
Har man dom ute i den lilla inhängnaden passa dom helatiden så ingen rovfågel kommer och tar dom...
 
Sen 6st vuxna hundar på det som ska matas & ut med morgon och kväll, resten av dagen sköter väl dom sig själva när dom kan gå ut i trädgården som dom vill när dörren står på glänt...
 
Så ni som tror de bara e att köpa en valp för den e gullig, glöm det, de e en hel del jobb, tänk då innan dom är leverans klara, när man har fler än en valp att passa på...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0