Irriterad...dålig dag...



Nattens sömn har varit värdelös, Bacon katt fan!
Hon har väckt mig säkert 5-6gånger...vart upp i ansiktet och drygat sig.
Slängde bort henne varje gång... sen vaknade jag 6.30 eller om det var 7.30 av att båda katterna satt i fönstret och tappade ner något i golvet..och ja dom hade börjat leka och ha sig vad annars...
så tog en katt under varje arm och kastade dom utanför sovrumsdörren och stängde, där efter fick jag genomlida att dom skrapade på dörrwn i säkert 10-15 minuter.
Om jag inte var rasande då, ja då vet jag itne vad man ska kalla det.
Jag had eplaner om att om dom inte slutade snart skulle jag minsann gå ner med dom och sätta dom på utsidan.
Men icke jag somnade om, sen vaknade jag inte förrän 11.30.

Trött och jag kände mig inte på mitt bästa humör, mer eller mindre grinig!!!
Jag känner mig fortfarande irriterad och tjurig...
Får hoppas det går över...tur e väl att Perra e ute & Mats & Johanna städar Mats rum...
Så dom slipper se mitt bittra fejs & kanske höra min inte allt för trevliga stämma som jag tror finns där?

I eftermiddag ska Perra dra på lan...spela Wow hos en kompis i leksand, jag blir hemma med resten av folket.
Så i kväll ska jag kika efetrlyst på datan hade jag tänkt...och en fet glögg på det, så kanske jag slocknar i någorlunda tid trots att jag sov så länge i morse?

Och i natt tänker jag inte låta någon av Smuts eller Bacon sova här inne, dörren skall vara stängd!!!
Jag vill vara utvilad på G och pigg på party i morgon kväll!!!
För i morgon skall vi på party hos Jonas...jag Pune Mats & Johanna =)

Sen förstår jag inte varför Smuts & bacon ALLTID ska ligga inne hos oss nu för tiden, innan sov dom mestadels inne hos mats...eller ja i vart fall Smuts, och då var Bacon inte lika besatt av att vara en upp i ansiktet helatiden.
men nu börjar det gå över styr nästan tycker jag...
Plus att i går när vi 4 kollade film...Perra jag Mats & Johanna...så lade jag mig så jag hade Perras bröstkorg som "kudde" tro det elelr ej men så fort Bacon såg att vi låg lite närmre ja då kom hon dit och drygade sig... gick emellan och skulle "Fejsa" med Perra...
kan en katt verkligen vara så svartsjukt?
För ju fler gånger detta fenomen inträffar desto mer säker börjar jag bli att katten är avundsjuk när Perra och jag befinner oss som så att vi "nuddar" varandra?

Vad gör man med en svartsjuk katt?



Nä nu ska jag nog börja läsa min lilla pocket bok...har inge vettigare för mig och ingen lust till något.
Sängen blir det och boken.


Ha en bra fredag allesammans...
Jag önskar min bad-friday ska ta slut någon gång så jag kan ta min glögg i kväll och sova sen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0