Tandläkarbesök- gratis?



ja tydligen va nån grej om man var mellan 25-29 så får man varje år 300kr att gå till tandläkarn för från nån fondgrej elelr nåt jag vet inte.
Men nåt skumt i vart fall så i dag var gratis, fantastiskt.

Men tydligen så som dom gjorde förr att skrapa bort tandsten tills man blödde som en fasen i käften de gör dom inte längre...eller?
Så jag ska tillbaka 17:e februari för att ta bort tandsten...
Och tandhygienisten(eller hur det stavas) pratade om bedövning (i form av spruta), och handverktyg....plus spola rent under tandköttet runt tänderna...
Lät inte det minsta trevligt, så snacka om att jag blev nervös!!!!
Jag vill fan inte att dom sticker mig med en spruta i käften!
Lät väldigt otrevligt, och jag kände mig mer eller mindre skraj!!!!
aldrig dragit ut tänder eller haft hål (förutom en gång när jag va liten, vilket jag inte minns).

Så jag känner mig skraj inför det, plus att det kommer säkerligen kosta skjortan???
skulle inte förvåna mig ett dugg.
Men bortsett från tandsyenen tyckte hon jag hade fina tänder...
hadde mega pytte lite början till hål...men det skulle itne a någon fara om jag borstar flitigt, använder flour, inte dricker mycket läsk & inte småäter eller käkar mängder med godis (vilket jag absolut inte gör)
Så skall nog klara mig från att få hål=)

Nää jag ser inte fram emot torsdag den 17:e =(



Men nog tänkt på det där, i eftermiddag är det simmning som gäller igen =)
NAJS! =)
Plus skall se om vi hinner slänga upp mina tradera auktioner i kväll=)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0