Snart bär det av =)



Jahaaa uppe innan tuppen i dag med, gick upp 5.50 med älsklingen, stekte potatisen vi kokte i går, till våra matlådor.
Sen åkte grabbarna till jubbet strax innan 7, jag hängde på för skulle ju få med mig bilen hem.
Så att Johanna som e så snäll, ska köra mig ner till bussen nere på byn runt kl 10.
Perras bil har ju havererat den med, Pune lånade den förra veckan innan hans nya bil han köpt blev påställd och alla pappren från vägverket kom hem i brevlådan.
Så ja kylarn på Perras bil e pajj.
Så nu har vi 3 icke fungerande bilar på gården, 2 utav dom e Punes, den ena fick kör förbud efter besiktningen med hela 16anmärkningar, det ni!
Rekord för bilprovningen?
Sen den "första nya" bilen han köpte, ja växellådan gick ju åt h*lvete här om helgen som sagt, och så hade ha köpt sig ännu en ny, den fungerar än så länge vad jag vet hehe.
Och Perras bil då som kylarn pajja nån dag när Pune lånade den till jobbet, ja bara massa otur.
Min bil fungerar bara fin fint, men den drar ju fan mycke bensin nu i vinter tid har vi märkt.
men men det får vara, vet att volvo drar mindre på längre resor....right?
Sen på vintern får man väl räkna med att det drar mer soppa, e ju trots allt mellan -15 - -20 grader här dagligen.
Ska bara få köpt kupé värmare till lilla bilen min då det e frost på insidan av bilens rutor, ganska komiskt men drygt.
fast nu ligger det en filt på framrutan, så den e totalt rostfri, kanoners =)

Japp om några timmar bär det av mot Falun för att ta tåget hem-hem.
Jag HOPPAS att snön här i landet inte ska orsaka mig förseningar..då blir jag butter vill jag lova, det ska gå lika smidigt som det brukar tycker jag =)

Kommer säkerligen sakna Perra under jul, tråkigt att inte fira jul ihop, men men de kommer fler jular ju och tur är väl det =)



Jaja, ska väl kika vidare på "internätet" inge mer sova här, spara sömn till resan =P


Ha en bra dag allesammans, håll tummarna för att min tågresa blir problemfri =)




(Bild från Julen 2007)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0