Typiskt.



Jepp hade ju ont i ryggen i förrgår & i går (lite lite i dag med) efter att galle blev skrämd som jag nämnde i tidigare inlägg, så hade väl sträckt mig eller något då... men var ju så gott som över i dag.
Så i dag när vi va ut på tur, så var han osäker/rädd för en "Kör sakta, akta vårabarn-skylt" som antagligen e helt ny, för den fanns inte där på den vägen då när Emme & jag red den vägen förr förra helgen...
Så gick itne att få honom att gå framåt så jag hoppade av och skulle leda förbi honom, gick lite fram till skylten för att visa att det itne var någon fara med den, men självklart var skylten lite "vinglig" så när jag la handen på skylten så vinglade den lite, tro på fan att häst jäveln blev skraj eller?
Jo då han skulel tvärvända och jag höll hårt kvar i tyglarna, nästan på att lyfta från marken då Galle var mer eller mindre på väg att ställa sig på bakbena, men han lät bli, så jag tappade tyglarna då han nästan vänt hela varvet runt, men han stannade och stog stilla så tog ett nytt tag i tyglarna och lede honom förbi skylten, och hoppade sedan upp, så ja efter en okey ridtur och väl hemma kände jag att armen ömma lite...
Så ja jag tror jag ahr lite värk att förvänta mig i morgon då jag säkert sträckt armen nu haha!
Tur att ryggen hann bli bra innan nästa sträckning kom till pass haha!

Och som gräddan på moset så nyligen när mamma & jag var ute med hundarna, så stog de en gubbe & hans tax och pratade med farsan vid garaget när vi kom runt hörnet från "kvälls-pissen" med hundarna, tro de eller ej, men jag höll Cherie i den "ömma"armen och hon reagera inget först men så fick hon för sig att fan den taxen ska jag skälla på så hon gjorde ett ordentligt ryck till utfall mit den lilla taxen och började skälla, och då knäppte det till i armen och brännde till som fan, ont gjorde det, och jag blev mer än pissed off på Cherie!
Så var bitter en stund efter det =P

Men nu e de ok, armen ömmar bara i vissa rörelser, och jag hoppas det inte e allt för mycket värre i morgon, så som det var med ryggen dagen efter incidenten då hade jag faen värk i ryggen när jag vakna :(

Mamma & pappa kollar Eurovision songcontest, eller hur det nu stavas...
Å d esuger så jäkla trist har inte kollat på det eller Melodifestivalen  på 6-7år, jag avskyr det bara, så kasst!
Sen kan det bero på att musiken inte passar min smak för det mesta hehe!
Så ja jag sitter här framför burken, och tjötar lite med Emme & Roccas på msn.

Gjorde föresten en super-mega-god kladdkaka i dag, å fan vad kletig den var :)
Gött som fan, den är så gott som uppkäkad, känner lite skuld, måste nog baka en ny i mon om Kenny kommer då, jag sagt att jag e så grym på att baka kladdkaka, så han vill ju ha "upp till bevis" så har ju mer eller mindre lovat att han ska få smaka min "berömda" kladdkaka någon gång, så i mon hade ju passat fint, men som sagt den är ju så gott som slut så får kanske slänga ihop en ny i mon om karln dyker upp???


Nä nu vetti fan vad mer jag ska skriva....
Ska kika lite på Tradera/ Ebay och lyssna på lite musik :)






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0