Stora städ rycket !



Nygg kom hit förut, så när jag kom ner i köket efetr vart på övervåningen en stund hade han & Perra plockat ur ugnsfläkten.
Det var på tiden kan jag säga, inte sett eller kännt något äckligare på länge....
Vi har ju pratat om att vi MÅSTE göra rent där, för de nästan droppar gammalt äckligt fett när man har på fläkten när man lagar mat.
Så det har vi skurat och skrubbat så gott vi bara kan i dag, jag undrar då när någon gjorde rent där sist...itne på X antal år skulle jag tippa på??
Men i vilket fall jag tror vi fått det så rent det bara går.
Så nu står allt på tork, så när Perra kommer hem från Nygg efter att ha hjälpt honom flytta lite grejer så får han knåpa ihop fläkten igen så ska jag laga hemmalagade köttbullar i dag =)

Jag önskar vi hade haft en elvisp för i så fall hade jag bannimej gett mig på att göra potatismos!!!!!
det va längesen man åt det, men får hoppas på stavmixer med visp till i julklapp, annars ligger det högt upp på min "måste köpa lista" =)

När Perra & Nygg drog hem till Nygg så, städade jag nedervåningen, dammsög & skurade golven, plus hängde upp tvätten jag tidigare hade slängt i tvättmaskinen =)
En riktigt sjukhelsikes effektiv dag!
Jag är nöjd med min insats, och tänker nog faktiskt kolla gårdagens avsnitt av efterlyst nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0