Lingon plock!



I går kl 11 begav vi oss ut till skogs.
Jag Perra & Pune, vi skulle plocka lingon:)
Vi var väl ute i ca 3 timmar och plockade, fanns riktigt mycket lingon.
Mitt i allt så hittade självklart Pune & Perra trattkantareller, så de plockade dom också, ca 4-5 liter på 30 minuter.
Jag som inte gillar svamp satt på en stubbe och väntade tålmodigt.

Att rensa lingonen var segare än vi trodde, vi har inte ens rensat hälften, så det ska vi försöka få gjort i dag...Perra och jag, eftersom Pune åkt till Linköping eller vad det var.
Fast just nu har Perra dratt ut för att hjälpa Micke med vedklyvning...
Så jag e hemma själv med katterna & Mats som kom hem igår.

Letade efter en del recept på lingon i går med får se om vi försöker oss på några utav dom, sylt & rårörda lingon ska det bli i vart fall :)
Jag vet inte än hur mycket lingon vi plockade men det e nog X-antal liter, mer än 10 tror jag i vart fall :)
Här kommer lite bilder på vårt lingon plock :)
















Kommentarer
Postat av: Annika

Vilka underbara bilder, det ser verkligen härligt ut,nääää tro inte att jag är avis.Per-Erik, kan det vara en kont ni har på ryggen? jag har bara sett det i filmen "Dunderklumpen"

Om vi får lite rårörda lingon så får ni en Helge-bit. Puss

2009-10-02 @ 11:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0