Ny kniv!


Ja fy fan vilken flyt man kan ha!
En av mina köks knivar e pajj...ringde morsan i går och fråga vart dom köpt knivarna.
Dom var köpta på Skene Järn där hemma tydligen.
Sen googlade jag företagsnamnet och letade som en tok efter butiker som säljer knivarna...men hittade inte riktigt...
Men tillslut hittade jag Top Collection och mailade dom.. dom hade massor av olika "Dorre" produkter...men dom sålde bara vidare till företag .

Men fick nret till Dorre Produkter utav Top Collection, så jag ringde dom i dag.
Tyvärr såldes bara deras knivar i olika samlade knivset...inga knivar säljs separat...
Fan också tänkte jag nu e det kört...

Men hon jag pratade med sa att hon kunde kolla på lagret för att ibland hände det att dom hade en extra utav någon kniv...ytterst sällsynt sa hon, men hon skulle kika så hon frågade vilken kniv det var som fattades för mig, och artikel nret på knivsettet.
Hon gick ut på lagret sen när hon var vid telen igen sa hon att det faktiskt fanns en sådan kniv på lagret, vadå tur!!!!?
Kändes som om det var menat att den fanns där för mig :)
Så hon tog mitt namn & nr...och i morgon ska vi åka och köpa mig en lika dan kniv!
Så oerhört bra!
Mitt knivset kommer bli fulländat igen :)

Inte för att vara snål eller elak mot de andra här i huset och jag vet det var ju en olyckshändelse det som hände...shit happends, men nu har jag bestämt mig för att jag använder mina köksknivar själv...
Då dom tydligen säljs enbart i set..och kostar 300-400kr/styck, så ja...
Bättre de bara används utav mig :)

Ja nä jag e jätte glad att det löste sig :)


Annars i dag har inte hänt mycket alls...jag har letat jobb/utbildningar på nätet, hittade en utbildning jag kan tänkas gå som kan vara bra att ha...i alla fall om man söker vissa speciella jobb... och jag har vart lite inne på såna jobb innan...så tänkte se om man kanske kan fixa sig ett sådant jobb till våren/sommarn om jag fortfarande e arbetslös då men det hoppas jag verkligen inte att jag e :)

Ansökningstiden för de jobben dom annonserade ut på Bjursås SkiCenter, den tiden gick ut i söndags så jag håller tummarna och hoppas dom hör av sig i veckan :)
Annars ringer jag nog en pling dit i slutet av denna veckan eller i början av nästa vecka.


Snön som låg på marken i går morse är ju borta...blev inte mer än det lilla och det smälte självklart bort under gårdagen.
Trist...
Jag längtar efter snö:)
Det e ju mys :)

Nog skrivet för nu.... för jag orkar itne skriva mer...och jag känner något som kanske är en början till huvudvärk...
Åååh... jag hoppas inte.




Snipp-snapp-snut, så var bloggandet slut.

För i dag :)



Kommentarer
Postat av: Annika

självklart ska man ha tur också nå´n gång, det lever man länge på....

2009-10-20 @ 20:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0