Stor shopping P



I dag har väl vart rätt chill.
Gick en långporomenad med Älskling vid 14.30 och var ute och vandrade i 2 timmar.
Gick bort över skidbackarna, plus Perra plockade lite trattisar på vägen.
Att gå ner för skidbackarna va jäkligt svårt, haha trodde flera gånger jag skulle flyga med huvudet före i de branta backarna hehe.

Sen när vi kom hem, efter en stund kom Punes mor & hennes karl på besök, så då blev de lite fika & tjöta.
Där efter åkte vi till Willys för att shoppa käk.
Hade verkligen kul åt det, då vi alla 4 va så dumma att inte ta en kundvagn utan PUne sprang runt med 2 överfulla kundkorgar, lika så gjorde Perra plus jag & mats hade var sin.
Sen tänkte jag på oss som en liten familj som stor handla, haha såg så sjukt kul ut, plus vi sprang omkring med våran lilla "att handla-lista"
 Nja de va faktiskt lite lustigt.

Ja och så hade vi lilla Smuts i dag som klämt foten lite i dörren, den e lite svullen men hon kan gå och verkar inte ha ont.
Får hoppas det inte blir värre i vart fall.

När vi kom hem från affären förut så blev det till att tillaga blodpudding & potatisbullar, så extrem gott :)
Plus min första hemma gjorda lingonsylt till som var super god :)
Sen för ett litet tag sen gav jag mig in på att göra rårörda lingon, vilket jag gjort nu, får se hur den e i morgon, låter det stå och dra sig lite till i mon.
Tycker den blev lite söt nämligen, inte för jag vet hur rårörda lingon ska vara men men ja hehe... 

Vet inte vad mer jag ska skriva.
Så jag avslutar faktiskt här.





Kommentarer
Postat av: Annika

Aj, stackars foten, hur ser den ut nu?

Har ni inga älgloppor hos er?

Du är ute och ränner utan en kommentar om dessa äckliga odjur....fniss

2009-10-06 @ 08:25:19
Postat av: Anonym

hur gör man blodpudding egentligen? lägger man bara in den i ugnen? köpte en gång men stog inte på paketet hur man skulle tillaga den? tack på förhand,sara.

2009-10-06 @ 16:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0