Sjukgymnastik!



När jag kom hem från kursen i dag så ringde jag runt till lite olika ställen där jag sökt jobb =)
2 av ställena jag pratade med krafsade ner mitt namn på ett papper och förhoppningsvis kollar dom efter min ansökan en extra gång =)
Sommarland kom jag inte fram till.
Hittade en 25timmars tjänst i bageriet på ICA Maxi i Falun, ringde dit snackade med en skittrevlig snubbe som bad mig maila in min ansökan med det samma.
Så det gjorde jag.
Efter några samtal hit & dit plus kikande efter fler lediga jobb...så kl 14 bar det av mot Grycksbo vårdcentral.
Pratade och förklarade för läkarn om min troliga "spänningshuvudvärk".
Fick framfört om min migrän jag brukade ha förr i samband med mensen.
Men den är ju nästan borta efter det att jag bytte P-piller, inte ofta jag får dom symptomen.

Hon berättade att det kan vara migrän/spänningshuvudvärk kombinerat ibland, men även bara stresshuvudvärk.
Och så fick jag veta att har man haft migrän förr så är det inte alls ovanligt med annan sorts huvudvärk, så som jag har.
Fick göra lite "tester" och så pratade vi om hur värk i nacken sprider sig till huvudet osv.
Så hon kände på nacken och kände att alla muskler där och uppåt huvudet var spända som tusan!
talade om att jag har skolios (hur det nu stavas) och det kunde mycket väl vara en liten anledning till all spänning i nacken bland annat.

Inga receptbelagda mediciner för detta.
Men ska få en remiss till sjukgymnast.
För att checka upp musklerna och börja träna dom på något bra sätt för att slippa den attans huvudvärken.
Hon pratade även om akupunktur (hur det nu också stavas) & massage.
Men sjukgymnastik i första hand iaf....speciellt eftersom massage kan vara så attans dyrt.

Ja men det blir säkert bra, plus att när pengarna kommer på kontot, blir det 1års träningskort på Lugnet...via autogiro ca 250kr/månad, så blir det lite träning i veckorna med.

Precis käkat upp det sista av "mommo-köttfärssåsen" och nu hände rinte mycket.
ska googla lite till projektarbetet vi har till på fredag.
Hittade inget innan, men ansträngde mig inte så mycket då heller.


Börjar 30min senare i mon, det bestämde vi oss för i gruppen, vi ville ha lite sovmorgon innan man ger sig in på projektarbetet.
Skönt.
Blir morgonpromenad i morgon med =)


Har föresten sett en massa vårtecken i dag, i morse när jag traskade till bussen såg jag Tussilago, Videkissar och Blåsippor och Vitsippor här hemma.



Det var allt för i dag!

Tack och hej!






Blåsippor =)





Vitsippor =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0