Back in Baggbo.

Vid 00.15 var vi hemma i Baggbo igen i natt.
skönt fast ändå inte.
Jag har sovit gott som tusan i min säng i vart fall, bra mycket bättre än den jätte högt knarrande & gnisslande bäddsoffan i 2 veckor =P

Men ack vad jag uppskattat att vart hemma hos mamma & pappa, underbart skönt, kom bort från all stress och allt som tynger mig här hemma.
men nu e jag här igen, och det känns ju bra men jobbigt på nåt sätt.
Jag vill att allt ska funka, och jag hoppas saker och ting blir bättre och ordnar upp sig.
Så jag hoppas att det är mer engagemang nu.

Fick samtal av min arbetsförmedlare i dag, ska till henne nästa tisdag och prata med henne.
Sen så har vi annars faktiskt vart iväg till just arbetsförmedlingen, Perra skulle dit tyckte jag.

Sen smet jag in på SEB och fixade mig ett visa kort, måste väl uppdatera mig nångång, för jag är väl sista människan i Sverige som går omkring med mitt Bankomat kort =P
hahaha!
jaja i vilket fall dags att byta upp sig, då bakomat kort håller på att avskaffas helt, plus mitt kort har börjat bli lite väl slitet och plasten håller på att åka av mm.
Så snart blir jag ägare av ett mordernt Visa kort =P

Vi sprang på Willys och handlade upp de sista slantarna, fick köpt allt som behövdes för en billig slant, suveränt =)
I dag är ganska slapp ändå, tog ur thai-gryta ut frysen & chili con carne, för att slippa laga mat =P

Matlagar-fri dag!
Gött!

Perra klipper gräns nu och jag har suttit i 1-2 timmar och kollat en massa jobb på Arbetsförmedlingens hemsida.
hitta inget i stort sätt, så snacka om sugugt!
men fick sökt ett jobb i vart fall.


Basse & Smuts verkar föresten nörda över att vara hemma igen, det första Basse gjorde i natt när vi kom hem och släppte ut dom var att klättra upp på hustaket, Perra gick för att släppa in katterna innan vi lade oss, men då fick han gå ut och lyfta ner Basse från taket.
Det e hennes lilla speciella ställe nog, för direkt när jag släppte ut henne i morse, hörde jag uppe i trappen där jag stog att hon klättrade upp för husväggen, och mycke riktigt förbi det lilla fönstret i trappen sprang Basse förbi ute på taket =P

Jag funderar på att baka, för jag e fruktansvärt rastlös nu!!!
Får se om jag får med Perra på en långpromenad sen, hoppas hoppas!

dagen efter midsommarn & hela helgen har jag nu bokat för att umgås & ta igen förlorad tid med bästaste Busen =)
ska bli så kul!
Jag längtar!

jaja nu ska jag avlägsna mig och hitta på något innan jag blir galen!
Måste göra nåt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0