Rättviks marknad =)



I morse vaknade vi eller jag vaknade av att Perra låg vaken vid 7.30.
sedan slummrade jag lite fram till 8.20 sedan gick jag upp och duscha.

Där efter käkade vi lite äggfrukost och sedan gjorde vi oss klara.
var väl i Rättvik vid 11 tiden.
Ganska lugnt med folk inte alls som förrförra året vi var dit och det var knökat med folk, fast den gången var vi iofs där på en lördag, denna gången var de trots allt en söndag =)


Blev föresten ingen middag på andra sidan i går, då dom vart så trötta efter att dom vart på marknaden så dom hade köpt pizza...
Vi körde ochså på pizza precis efter våran 2½ timmes vistelse i Rättvik.

Vi fick ätit langos (typ största anledningen att åka dit) =P
Sen så köpte jag mig en knivslip från Dorre produkter, samma märke som mina knivar är ifrån.
där efter köpte jag 4st söta prydnads kor jag bara var tvungen att köpa till mamma =)

Vi strosade runt och gich in till ett tält/monter där dom kollade en hälso koll grej, så får se vad det blir av med det, fick tips och annat av en skittrevlig tjej.

Där efter vart jag sugen på langos så det blev som så, Perra ville itne ha men det var en stor langos så jag delade med mig =)
Sen var väl tanken att traska till bilen & åka hem, då fastnade vid en nyckel grej, så kopierade husnyckeln, så nu är jag ägare till en alldeles egen nyckel till huset =)

Och sist men inte minst köpte jag en Dalahäst i orginalfärgen (som förövrigt inte används mycket alls, då gubben vi prata med var den ENDA som anväder sig av just den orginalfärgen.
Så en Dalahäst till pappsen =)


Just det ja hehe, var gottesugen så istället för godis köpte jag en påse Wasabi ärtor =)


Fanns en hisskeligt massa annat man ville köpa!
Få se om man får med familjen Liikanen dit till slutet av sommarn/hösten =)
hade vart roligt =)



Dorre knivslip =)




Kor till mammas sammling =)




Wasabi ärtor.




Dalahästen till pappsen.







Kommentarer
Postat av: elina

Hejsan. Kan du se vad dom korna heter?

Jag är på jakt efter dom eftersom jag hade dom när jag var liten ..

2012-03-30 @ 20:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0