Snö i Baggbo!



vaknade första gången kl 4 i morse, var pissenödig, och när jag yrvaken gick förbi fönstret på nedervåningen tyckte jag det såg så konstigt ut ute, så när jag kom in på toan kikade jag ut genomfösntret, allting var vitt ute.

Bilken fruktansvärd tur att bästaste Perra< bytte till mina vinterdäck i går=)
Tack darling!
Han hade nämligen hört att de skulle komma snö i veckan typ torsdag eller fredag.

Är väl en 3-5cm snö, fick borsta av bilen ordentlige i vart fall=P
Sen så fick jag skjutsa ner Perra till Korsvägen då Toyotan har sommardäck på...

Nere på byn var det knappt någon snö alls, men de blänkte verkligen om vägen, så regnet i går har väl omvandlats till is typ=P



I går när jag slutat så hämtade Perra mig vid bussen, vi åkte in till Falun & handlade billig köttfärs & tacko tillbehör på Willys=)
så i helgen blir de tacos till middag=)

När vi kom hem var det bara att göra mat fort fort.
Klyftpotatis,bearnaise, kött & sallad med grekiskdressing.
Gott=)
och undertiden klyftpotatisarna var i ugnen slängde jag ihop en snabb köttfärssås på 10min, behöver ju matlåda till i dag =P


Gårdagens käk...



Köttfärssåsen.
Köttfärs,paprika,vitlök,cayennepeppar,paprikapulver, salt & peppar,krossade tomater, tomatpuré, syltlökar & gräddfil =)




Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad roligt med snö,men vääldigt tidigt ändå :)

2010-10-20 @ 08:26:07
Postat av: Camilla

Jo iåf...man är väl inte van vid snö så här tidigt om man bor här "nere" :) Har ni planerat än när ni skall ner nästa gång? =)

2010-10-20 @ 08:35:03
Postat av: Celia

Den snöar överallt utan här i lindome tydligen xD Men det haglade lite förut

2010-10-21 @ 17:42:00
Postat av: Celia

Vill inte ens ha hit snön haha :( Gå i ide vill jag!

2010-10-21 @ 19:24:48
Postat av: thesswester - inte som alla andra

fan hatar snö..

2010-10-22 @ 11:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0