Curry köttfärssås=)



Det var dagens middag det =)
Blev riktigt gott =)


-> bryn lök & köttfärs -> krydda med curry, salt, lite virpeppar & gurkmeja (för färgen) -> pudra på lite mjöl och blanda samman och där efter på med lite grädde & mjölk.
Låt koka samman & krydda mer med salt/curry efter behov!

-> till detta, hackad gurka,tomat,banan & salta jordnötter =)


Annars i dag har jag grejat lite, tvättat lite. plockat undan lite grejer, diskat...jag skulle dammsugit, men våran dammsugare ÄR värdelös och stenålders =P
Så på fredag när pengarna trillat in på kontot ska jag investera i en sprillans ny dammsugare =)

Har lekt med lilla Tiger och sen nu när jag e arbetslös så har jag fastnat för att kolla på gamla avsnitt av BeverlyHills 91210 =)
Och det kommer ju på både tv4+ & tv4.
kul kul =)

Föresten förut när jag skulle gå ner på byn till Konsum för att möta upp Perra efter han jobbat så hade jag kommit en bit på vägen...gick och pratade med Perra i mobilen då jag plötsligt hör något ynkligt jamande...
Jag vänder mig om och mycket riktit Smuts sprang efter...så var bara att vända hemmåt.
Så bestämde med Perra att han skulle plocka upp mig hemma istället.

och jag är ganska säker på att hade jag fortsatt gå trots att Smuts hängde efter skulle hon följt med hela vägen ner på byn =p





Förut tillät Basse att lille Tiger låg brevid henne i Perras knä...
men den friden varade inte många minuter...
Men det går bättre och bättre =)



Här om dagen låg Tiger i tvättkorgen bland en bunt rena strumpor som skulle sorteras =P












Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag vet inte riktigt hur alla hittar till ens blogg faktiskt,jag är inte med på någon sida eller något. Däremot brukar jag ju kommentera olika bloggar,både dom på bloggtoppen och andras...och då kommenterar ju folk tillbaka och dom som gillar ens blogg stannar väl kvar och läser antar jag.vet inte. ÄNTLIGEN RECEPT PÅ CURRYKÖTTFÄRSSÅS! Detta måste provas inom en snaaar framtid =)

2010-09-22 @ 20:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0