Lördag, skippar partyt!



Lördag och helgen ja den går ganska fort faktiskt.
Precis avnjutit en riktigt god middag med älskling.

Skar upp en hel fläskfilé tidigare i dag, hälften av köttet marinerade/kryddade jag med:
Rosmarin, havssalt, svartpeppear & lite cayennepeppar och lite olja.

Den andra köttbiten marinerade/kryddade jag med:
Grillkrydda, spiskummin, svart & vitpeppar, en skvältt soya & olja & till sist pressad vitlök.

Stekte köttet och tilldetta gjorde jag pommes, bearnaisesås och till det tomatsalsa.
Tomatsalsa: skivad tomat, skivad lök, pressad vitlök, salt, peppar, oregano & en skvätt olja.

Ett glas rött till fullbordade hela middagen =P



Riktigt gott!
Vi var bjudna på fest i dag också, avskedsfest för Lisa i Leksand.
fast jag blir hemma, ingen ork eller lust för fest i dag faktiskt.
Känner mig ganska seg i dag.
Så Perra fick pysa dit själv, så han åkte precis.
Så jag hoppas faktiskt över party i dag.

men party blir det nästa helg i Leksand i vart fall, middag & sedan utgång med Scorett folket =)
Ska bli kul, jag hoppas jag är mer laddad då än vad jag är i dag. =)
men det tror jag nog.

Föresten det regnar & har blåst rejält hela dagen, även detta får en att tappa lusten, fy vad tråkigt, men nu fortsatt dricka vin och sen film & popcorn =)




Föresten...det jag trodde blev besannat, och är jag förvånad?
Knappast!
Jäkla skit, blir så irriterad!





Inte finaste uppläget direkt kanske haha!


whine =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0