Systemkamera?



Jahopp jag har tömt spargrisen här om dagarna, och jag har ju sparat i några år nu på alla små pengar som blivit över när man handlat och ibland skänkt lite sedlar & slantar.
och jag är uppe i lite över 4000kr.
Jag har ju inte sparat för inget, utan jag bestämde mig att spara till en fin systemkamera.
Mamma & pappa har en nice sådan, en Nikon, och jag tycker detn e bra, i vart fall de gånger jag använt den.
så jag funderar väl också på en Nikon, mamma prata om att hon hört att Canon skall vara bra också.

Men jag vet inte, jag känner mig lite hemma med deras systemkamera också så kanske lika bra att köpa en av samma märke som man redan fotat en del med?
Hmm.. jag vet inte.
Kanske ska ringa pappsen och rådfråga, han säger sig ju kunna allt & lite till.
Så han kanske vet vilket som är bästa valet?

Vad vet jag ?
Men en systemkamera vill jag absolut ha, sen om det kostar mer utöver det jag spart ihop kan jag nog lägga till en slant från sparkontot....men bara kanske.
Sen blir väl nästa projekt efetr det spara till objektiv, ordentlig blixt och sådant trams =P










Föresten i dag ska vi hämta kissekatt-ungen =)
Som troligtvis ska få namnet Tiger.

Ska bli spännande, i efetrmiddag när perra kommer från jobbet ska vi åka och hämta honom=)




Kommentarer
Postat av: malin

min syrra är ju fotograf och hon köper alltid canon när hon köper systemkameror, hon säger att de är bäst =)

2010-09-17 @ 13:20:52
Postat av: Rebecca Lura

Har en Canon och jag älskar den. ^^ Mycket bra och de har även en hel del lätta och behändiga nybörjarkameror.

2010-09-22 @ 18:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0