Tant fan!



kl 21 blir det The wrong turn 3. (skräckis)
Men först skall jag erätta om min inte så lyckade dag. 

Inte bästa dagen i dag, fick en kund i dag som krånglade med allt, hon skulle byta storlek på 3 par trosor hon fått, hon häll på att ändra sig om storleken flera gånger, sen så fatts inte den i svart, den stolrleken hon ville ha, men hon skulel pröva den ännu mindre storleken, sen börja hon säga att JAG gjorde fel när jag skulle scanna in varorna för retur!
Så fick snällt förklara för den GAMLA tanten att man måste scanna in de retunerade varorna när manf år tillbaka dom.
Sen så krångla hon lite till med storlekar och mitt i allt ville hon plombera 2 av 3par trosor...
En enda röra, så de började bildas kö medans hon höll på att vela fram & tillbaka, sen så fick jag hjärnsläpp mitt i allt, när jag skulle returnera & slå in hennes nya varor och kassan gjorde inte som jag ville.
Så jag kunde inte tänka, så fick ringa kollegan eftersom hon var ute på stan på sin rast...
Hon kom och hjälpte mig, så stod och vänta de få minuter de tog innan hon kom.

Så når vi började greja tantens saker så säger tant-fan med tyken ton : "jaaa... jag tycker verkligen synd om de folk som står i kö och får vänta"

Då var det NÄRA att jag tappade tålamådet, tänkte säga nåt innehållande svordommar & vara tyken tillbaka.
MEN icke!
Sån självdiciplin jag har så jag:

Log till den gamla tanten och sa med vänlig ton "Ja, nä tyvärr e det inte så mycket att göra åt, utan nu löser vi detta först"

Sen när kag blivit av med tanten och resterande kunder som väntat snällt på sin tur, så kände jag hur förbannad jag blev på den tanten!!!
Hon pajjade min dag totalt!
Men tänkte att jag skall avsluta dagen bra, så efter en plågsam sista timma med total irritation så dök det upp en kund jag hjälpte som blev mycket nöjd, så då kändes det mycket bättre =)


Annars i dag så har jag lagat mat 2 gånger, och dammsugit hela kåken.
Men nu skall jag ner och kolla skräckisen =)
Hej hopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0