Kelvin.

 
 
Ja hösten börjar närma sig och blogg andan börjar ta form igen=)
I går kom jag ju på den geniala idén att köra manuellt med fokusen på kameran också, kör ju alltid på autofokus annars, men manuell fokus känns bättre nästan, det tar längre tid och har man inte tid får man väl knäppa på autofokusen =)
Och även idag har jag kommit på ännu en till grej att testa och spexa med =)
Läst massor om vitbalans och jag har börjat använda mig mer av det, finns ju olika förinställda inställningar för vitbalans så som (molnigt, direkt solljus,skugga, glödlampa, mm.)
Men så idag kom jag på att jag läst i en av mina foto tidningar om [K] Kelvin grader, och riktigt kul är det, så jag ska börja spexa med det, först ut är att fånga en solnedgång, för där vill jag börja för att verkligen testa färgerna =D
När nu man har chans till en sån =D
 
För övrigt så glömde jag självklart min reflexskärm hemma hos mamma & pappa så fota porträtt får väl ligga på hyllan lite smått, om jag inte åker ner över snart igen=)
Det är allt bra lockande =)
 
Här kommer en och samma bild fast med olika inställningar i vitbalans [Kelvin grader]
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0