Fy tusan!

 
 
Värsta halsontet genom tiderna, vaknade 3-4gg per timme i natt av att det gjorde så fruktansvärt ont å svälja till och med under tiden man sov.
Fy i HELVETE säger jag bara, värsta jag vart med om kunde inte svälja min egen saliv ens så ont gjorde det, så bara tanken på att dricka eller äta något exiserade inte.
Ringde Thomas i morse och sjukanmälde mig, sen kl 7 ringde jag vårdcentralen dom tyckte jag skulle testa å knapra lite alvedon och hoppas de skulle bli bättre.
 
När alvedonen verkat så hade gått att dricka lite flytande i vart fall, men efter 4 timmar när verkan börjar släppa är de samma visa igen, svälja är smärtsamt och harkla sig elelr vara tvungen att harkla upp slem de suger!!!
Ont utav bara tusan!
Bara knapra nya piller igen efetr 4timmar...30min senare kan man dricka lite igen och så håller de på så...
 
Den där grejimojjen som hänger i halsen (vad den nu gör för nytta) den har fått en vätskefylld blåsa av något slag runt om, ser ganska äckligt ut...
Halsen är svullen och ILLRÖD!
Fruktansvärt...
Sitter och sörplar varm blåbärs soppa...
Börjar känna att alvedonen börjar släppa...
ja som sagt man ska ta var 4:e timme så 1- 1½timme får jag lida eftersom de börjar kännas sämre igen...
 
Läkarn i mon i vart fal!
Jag ska bli återställd till jag ska dra på semester nästa lördag!
 
Har vart kanon bra väder har suttit ute korta stunder i dag och faktiskt njutit av de fina vädret en aning.
 
Det är ju ett måste trots sjukan, konstigt nog har jag ingen feber, inte kännt av feber eller jag tror inte jag har feber men man vet ju inte knaprat alvedon sen kl 9 i morse...
 
jaja ska kolla om de kommer något se värt på tv nu...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0