Vi prioriterar olika.

 
 
Jo så är det, jag sparar hellre pengar än är ute och ränner på krogen varje helg....
Så lät det inte för några år sen, men ens syn på livet förändras med åren...
Men visst har man vart och kan fortfarande vara party-pingla nr1!
 
Börjar väl växa upp och bli vuxen på riktigt...sakta men säkert.
Ser inte det roliga i att festa/supa varje helg längre.
Det kostar en del också faktiskt...
Plus emellanåt så blir de väl att man inte kommer ihåg allt som hänt under kvällen...
 
Tänk när man va ute nästan en gång i veckan (varje fredag/lördag)
Hur orkade man det och HUR hade man råd???
 
Först ska man ha förfest dricka, sen kanske man går ut på ett ställe som kostar inträde + garderob...
Sen ska man köpa en cider....två cider...tre cider...drink??
 
De blir en del pengar faktiskt.
 
 
Nu sparar jag hellre in pengar på skippade krog rundor och tatuerar mig...
Äter finmiddag ute på stan med vänner/ käraste.
Sparar till en resa (Tex Thailands resa som e på ingång) osv...
Sparar pengar till annat skoj i framtiden...
 
Men självklart kan det vara riktigt kul med en ute kväll på krogen, eller en hel grym hemmafest de e riktigt skoj!
Ibland =) inte varje helg =)
 
Finns dom som frågat mig (huuur har du råd med att tatuera dig)...ja svaret är enkelt, spara pengar...mindre slösa på annat =)
Det gäller att prioritera och välja sina nöjen =)
 
 
Nog tjötat om det...
Bara för det ska jag njuta av en kopp glögg medans jag eldar =)
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0