Dagens sjukvård?!!!


Har fått några nässelutslag på ryggen, magen och på höften...
Ringer och ber att få komma och kolla upp vad de e för prickar/ utslag....
Nä då hade dom inte tider att boka så hon jag pratade med tyckte att
" ja det kan bli så av väderomslag... Men gå till apoteket och köp allergi medicin det kan hjälpa"


Allergi medicin???
Vilken då undrar man ju...
Men nä man går bara till apoteket och ber om allergi medicin tydligen enligt hon jag tala med....

Ville jag få en tid ändå vill läkaren skulle jag testa och ringa i mon igen!

Sveriges sjukvård... Ordinera ut lite allergi medicin de löser ju allt!
Det funkar nog mot cancer de tror jag!

Nåväl nu ska jag träna :-)



Kommentarer
Postat av: Maria

Det är sjuk läkarbrist överallt så de lär hålla hårt i de tider som finns gissar jag. Jag skulle testat Cetirizin eller Loratadin och kollat om det funkar. Om det är nässelutslag så kan det bli bättre av det. Om inte så har du uteslutit det innan du kommer till läkaren. Möjligt är att det är det första läkaren skulle testat iaf.

Jag pluggar ju till medicinsk sekreterare och har praktik på vårdcentral just nu, så det här är som min vardag. :) Hoppas att medicinen hjälper!

2015-03-10 @ 18:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0